Pirminė burnos chirurgo konsultacija

Dažniausiai, pacientas, užsiregistravęs pirminei konsultacijai, nori tiksliai sužinoti viską – kas ir kaip bus atliekama. Deja, tai įmanoma padaryti tik pačiais paprasčiausiais atvejais, kuomet paciento sąkandis taisyklingas, o trūksta vos vieno kito danties. Tokiais atvejais pacientas iš karto supažindinamas su planuojamu gydymu ir numatomas chirurginės ar terapinės procedūros laikas. Tačiau dažniausiai problemų būna daugiau ir jos būna sunkesnės, reikalaujančios gilesnės analizės. Tokiais atvejais paciento dantys ir burna fotografuojami, pasiliekamos rentgeno nuotraukos ir paprašoma užsirašyti kitam vizitui – gydymo plano pristatymui.

Būtina turėti: panoraminę rentgeno nuotrauką. Jei jos nėra, klinikoje galima atlikti panoraminę rentgenogramą arba kompiuterinę tomogramą. Kuo jos skiriasi? Panoraminė rentgeno nuotrauka yra dvimatis šešėlinis žandikaulių ir dantų vaizdas. Kompiuterinė tomograma yra trimatis tūrinis vaizdas, jį analizuojant, žandikaulį ir dantis, kaip tikrus, galima pasukti iš reikiamos pusės, pamatyti norimą skerspjūvį, išsegmentuoti norimo tankio audinius. Diagnostikoje panoraminę nuotrauką ir kompiuterinę tomogramą galima palyginti kaip automobilį su lėktuvu transporto srityje.

Klinikinis ištyrimas: pirminės konsultacijos metu apžiūrima burnos ertmė, dantys, įvertinamas sąkandis. Jei reikia, situacija nufotografuojama, nuotraukos labai praverčia sudarant gydymo planą. Nustatoma ir dantenų būklė, ar nėra periodonto ligos, įvertinama burnos higiena.

Radiologinis ištyrimas: pacientams, kurie kreipiasi dėl implantacijos ar sudėtingo danties pašalinimo, būtinas radiologinis ištyrimas.

Gydymo plano pristatymas

Kam jis reikalingas? Jei burnoje yra „chaosas“: netaisyklingas sąkandis, išsikraipę dantys, daugelio dantų trūkumas, dantys išilgėję ar pakrypę į trūkstamų dantų sritis, gydytojui reikia šiek tiek laiko pagalvoti, kad galėtų pasiūlyti optimalų sprendimą, o gal net keletą sprendimų, kurie skiriasi pagal sudėtingumą ir kainą. Būtent gydymo plano pristatymo metu aptariami gydymo sprendimai. Pacientas kartu su gydytoju sėdi prie kompiuterio ekrano, o ne odontologinėje kėdėje, todėl gali labiau koncentruotis į jam pateikiamą informaciją. Per gerą pusvalandį išdėstomos visos implantavimo, protezavimo ir dantų gydymo galimybės, ir pacientas gali pasirinkti labiausiai patikusį variantą, arba gali ramiai apmąstyti namuose ir priimti sprendimą vėliau.

Pageidautina, kad į gydymo plano pristatymą ateitų visi susiję asmenys, kurie dalyvaus priimant sprendimą. Dažniausiai tai būna vyrai arba žmonos, kartais tėvai. Tai svarbu dėl keleto priežasčių: 1) keletas žmonių išgirsta ir atsimena daugiau informacijos negu vienas; 2) atėjęs vienas pacientas ne visuomet sugebės atpasakoti problemą ir jos sprendimo būdus namuose, nepasitelkdamas vaizdinės medžiagos; 3) ne ką mažiau svarbus ir finansinis klausimas – finansinis gydymo planas, kuris dažniausiai apmokamas iš šeimos biudžeto.

Gydymo planas atspausdinamas ir įteikiamas pacientui. Ypač sudėtingais atvejais, gydymo planas gali būti preliminarus ir jis papildomas pacientui apsilankius pas kitus specialistus, tokius, kaip endodontologas (šaknų kanalų specialistas) ar ortodontas, kurie papildo gydymo planą iš savo pusės pastebėję vieną ar kitą atliktiną gydymo etapą. Taip pat svarbu suprasti, kad gydymo planas eigoje gali keistis, pvz. pašalinus prastos prognozės dantis ir palikus geresnės prognozės dantis, juos suprotezavus laikinais protezais ir belaukiant kol prigis implantai, vienas dantis ima ir nulūžta – to numatyti nebuvo įmanoma, galima buvo tik spėti, kad taip gali atsitikti. Tokiu atveju gydymo planas keičiamas ir pildomas gydymo eigoje. Visa laimė, kad atidžiai sudarytas gydymo planas mūsų praktikoje daugiau nei 10% apimties pasikeičia itin retai. Šiandien galime numatyti visus gydymo niuansus iki smulkmenų.